~abg polis~

peristiwa jmpa abg polis yg bersejarah itu xkn kulupakn..teringt kembali detik2 berjalan ke arah gerai pakcik goreng pisang.nmpk sekumpulan polis2 tgh melahap(haha).rupenye slh sorg tu adlh abg polis yg ktrg jmpe kt balai polis ari tu..die la yg amik statement dr shydee psl kad atm nye yg hilang.bila aku pndg die die sengih..kenal lg la nmpknye haha..

n dat has bring us to cerita yg benar2 ingin ku ceritakn.weekend ari tu aku ke kl anta keta kt anim sbb die nk guna(xberkaki la aku skang ni pendek katanye).pstu nk blk ke melaka mlm tu ngn member aku.tetiba nk dijadikn cerita ktrg xcident.b4 masuk highway lg.ngn keta mpv mazda.cantik drivernye.baik hati plak tu.so nothing hapen la basically.cuma keta la kemek sana sini.lps tu pegi balai polis la nk wat report.klu repot leh claim insurans namanye.dugaan btol mlm tu.lps siap repot dh kul 1030.nk blk ngn bas sah2 la xde tiket kn.member aku tu dh runsim dh sbb die mmg xsuke ponteng2 kls nih.tup2 ade pakcik ofer naik keta die.kate member aku sie suh byr harga duit minyak je.setibanye di melaka die mntk rm30 seorg plak.dgn skt kepala mcm nk pecah n kepenatan yg xde sape leh byg tu aku mls nk argue.
erm..in short..dh 2 kali aku turun naik balai dlm masa 2 mgu ni.huh.ape ke nasib la..tp alhamdulillah la nothing hapen kn.sesaje Tuhan nk uji..(mula la terpk aku sabar x mlm tu??)

smlm aku dh beli tiket nk blk umah cuti awal muharam ni.anim nk nikah.nikah gantung je.majlisnye kemudian2.tp bunyi katanye mcm besar jgk sbb pihak lelaki cam nk dtg beramai2 je.ntahla biarla ape2 pon muga2 sume slmt.

haa..berita utk sume kt luar sana yg masih blom berurusan ngn aku..eumora aku sdg selling fast ni..klu lmbt rugi la..hehe..

0 comments:

Post a Comment

About this blog