as a response on jelita'entry--->AYAH

br siap mndi..terasa sedikit fresh..melayani ptgku yg xde kls ngn tido n merehatkn diri spt biase..den br tbkk blog jelita..ade entry menarik rupenye..
aku pon byk kali dgr org ckp `slmt hari bapa' tp xtau exactly date die..(my reason for not wishing my abah)..

ari jumaat ari tu aku sort of gaduh ngn abah..puncanye aku drive ke kl alone n xbtau abah..mlm tu bila dh smpi umah anim aku msg him..den die kol aku xdgr coz we went out for dinner..xterpk pon ape terjadi kt umah..den bile blk tu around 1030 nmpk la byk miskol..pastu kol him terus dpt maki hamun(mcm kasar je ayat nih)..tp mmg begitu la..aku cam terkejut smpi xphm pon ape abah ckp..fikiran dh melayang tmpt lain kaki cam dh xterpijak mata dh bergenang airnye..

itu la bnda yg slalu jadi bila abah marah..abah mmg garang..suke mrh2..xleh slh sket msti ngamuk..tp dh lama abah xngamuk..in fact aku slalu ckp abah sgt baik sejak akhir2 ni..maybe sbb dulu ktrg slalu giv him a headache kot..

so masa die mrh2 aku mlm tu aku cam terfikir.."abah i tout u changed"..siusly aku sgt kecewa..lps tu aku ckp.."abah dhla tu..dh slmt smpi..xde pape dh.."
mlm tu aku nanges sorg2 smpi teresak2..sgt sayu rsnye..aku sgtla xleh bile ditengking..rs sgt sengsara..

surprisingly..esoknye aku teringt kata2 abah "org ni riso kn die..die tu tau 'galok' je"..pk2 blk slhnye aku..if only aku btau dulu b4 btolak..or juz grab sumbody to teman me..this things wudn't hv hapen kn..ok..aku menyesal n tau aku mmg bersalah..nk mntk maaf tp mcm dats not me je mntk maaf ngn abah ni..so aku biar je dulu..
smlm aku kol him but he didn't pick up..30 min later die kol blk..rupenye td tgh meeting..die kt tganu baru smpi katenye ade kursus..suara abah time tu cam hepi je..den abah said"ingtkn dh xnk ckp ngn abah.."..hehehhe..hatiku berbunga..tp aku terharu..i want to say it out loud..SAYANG ABAH!!!!!!!!!

ya Allah..pnjgkn la umur abahku..bahagiaknla die slalu..berkatila idupnye..kerana aku anaknye will do ntin only for his smile..slmt hari bapa abah..
(mntg2 abah xlogik akn bc bnda ni jiwang thp melampau huhu)

2 comments:

miss teja June 17, 2009 at 1:33 PM  

testing

miss teja June 17, 2009 at 1:34 PM  

oooh!!!!akhirnya dapat juga komen!

Post a Comment

About this blog