~kezaliman pakcik bas n kemalangan nasibku~

aku br smpi dr klntn pukul 915 pg td..menyebabkn aku skip kls pg..nk tau ape yg tjadi??klu xnk tau pon aku nk cite jgk..tepat pukul 5 pagi waktu malaysia bas yg kunaiki iaitu bas budaya trip A pasir puteh-melaka telah mengalami 1 kemalangn yg sgt dahsyat..merempuh 9 ekor lembu yg sedang tido di tgh highway..5 drpd nye mati n 4 lagi cedera teruk seperti patah kaki n sebagainye sehingga kn ustaz kg tu mengarahkn supaya diadakan penyembelihan emergency..
bas tu pon mengalami kecederaan yg xkurang teruknye..pecah bumper depan,lampu, n cermin tepi..di samping tu ade la secalit dua tahi lembu di cermin depan bas..lps tu pasukan RELA dtg mjlnkn siasatan..lps cek all d lembu yg terdampar..die masuk dlm bas n tanye if anybody injured..aku dgn smgtnye menjawab..'takde!!'..lps tu die tanye lg..'ade sape2 yg mengandung ke..ade mslh kesihatan ke..?'.....aku jgk yg mjwbnye..'takde tuan..'hahaha..semangat sbb xpenah ckp ngn RELA..erm lps tu bas tu xleh bergerak la sbb xde lmpu..so sume org terpaksa la menunggu hari cerah..
dijadikn cerita..tmpt kejadian tu opposite sebuah surau..tetiba azan subuh kedengaran..sume org terdiam..syahdu sgt..dgn angin sejuk yg bertiup smpi ke tulang..seperti dh lama xdgr azan subuh yg sgt clear..insaf sekejap..semoga org lain dlm bas tu pon sama..kami pon turun la mengerjakn solt subuh bersama2..
erm itu la pengalamn yg xdpt aku lupakan ngeh3x..tp disbbkn tu aku xsmpt pegi kls memandangkn kls aku kt muar..tp aku bhjt nk pegi kls ptg ni..ade tutorial tajuk
'varicose vein'..

abah baru call ngn risonye..jgn risau semua org..bayani slmt..alhamdulillah..

6 comments:

Anonymous June 1, 2009 at 11:32 AM  

alhamdulillah selamat.....

Ashraf.K June 1, 2009 at 4:37 PM  

gi la surau kampung tu balik malam nih sure ada makan free...lembu baru tumbang hihi...

Si Jelita June 1, 2009 at 7:46 PM  

tula ponteng kls lg ari jumaat...seb baek selamat..huhu....

FiDieYaaa June 1, 2009 at 7:59 PM  

Org tak gi kelas banyak ni, mungkin kene extra class hari sabtu.. huhu.. wat balik x barang sekilo 2 daging lembu itu?

Unknown June 1, 2009 at 8:22 PM  

seb baik semua selamat kecik...kalo x..akak xtaunak kata apa...huhuhu

yanie June 3, 2009 at 10:39 PM  

haha tq jabbar..

ye la ashkam btol jgk tuh..

tu la c'ah..nyesal la plak..xnk ponteng dh(huhu ye la tu)

nauzubillah..mntk2 tok keno la kfid..

itu la kak elis..sebbaik sgt..alhamdulillah..

Post a Comment

About this blog